Leerlingenvervoer

Leerlingenvervoer is vervoer van en naar school voor kinderen die niet zelf naar school kunnen. Bijvoorbeeld door een handicap, ziekte, gedragsproblemen of omdat de school ver weg is.

De gemeente regelt leerlingenvervoer en biedt vergoedingen. Bijvoorbeeld voor:

  • een fiets, openbaar vervoer of aangepast vervoer
  • zelf wegbrengen en ophalen van uw kind
  • (aangepast) vervoer met bus of taxi

Misschien moet u een eigen bijdrage betalen.

Gemeente Den Helder - leerlingenvervoer

Openingstijden balies Klantcontactcentrum: Alleen open voor dringende zaken op afspraak vanwege coronavirus. \tmaandag, dinsdag en woensdag: 8.30 - 17.00 uur (op afspraak) \tdonderdag: 8.30 - 19.30 uur (op afspraak) \tvrijdag: 8.30 - 12.00 uur (op afspraak) Telefonisch afspraak maken ma t/m vr 8.30 - 12.00 uur

Bezoekadres
Kerkgracht 1
1782 GJ Den Helder

Telefoonnummer
14 02 23


Vraag bij de gemeente naar een aanvraagformulier voor leerlingenvervoer. Of misschien heeft u recht op bijzondere bijstand. Kijk op de website van de gemeente voor meer informatie.

U doet voor elk schooljaar een nieuwe aanvraag.

Gemeente Den Helder - bijzondere bijstand

Openingstijden balies Klantcontactcentrum: Alleen open voor dringende zaken op afspraak vanwege coronavirus. \tmaandag, dinsdag en woensdag: 8.30 - 17.00 uur (op afspraak) \tdonderdag: 8.30 - 19.30 uur (op afspraak) \tvrijdag: 8.30 - 12.00 uur (op afspraak)

Bezoekadres
Kerkgracht 1
1782 GJ Den Helder

Telefoonnummer
14 02 23

Gemeente Den Helder - leerlingenvervoer

Openingstijden balies Klantcontactcentrum: Alleen open voor dringende zaken op afspraak vanwege coronavirus. \tmaandag, dinsdag en woensdag: 8.30 - 17.00 uur (op afspraak) \tdonderdag: 8.30 - 19.30 uur (op afspraak) \tvrijdag: 8.30 - 12.00 uur (op afspraak) Telefonisch afspraak maken ma t/m vr 8.30 - 12.00 uur

Bezoekadres
Kerkgracht 1
1782 GJ Den Helder

Telefoonnummer
14 02 23


Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:

  • een familielid, mantelzorger of iemand anders uit uw eigen netwerk
  • uw persoonlijk begeleider of ervaringsdeskundige van uw zorgorganisatie, of
  • een onafhankelijk cliëntondersteuner.

Onafhankelijke cliëntondersteuning vindt u bij MEE & De Wering, bij Mantelzorgcentrum en bij RCO De Hoofdzaak. Dit is gratis.

Mantelzorgcentrum

Het Mantelzorgcentrum is het expertisecentrum mantelzorg voor de Kop van Noord-Holland. 

Bezoekadres
Gravin Magdalena van Waardenburglaan 22
1785 JP Den Helder

Telefoonnummer
022 374 70 09

MEE & De Wering - cliëntondersteuning

Klik op Ik zoek hulp. Openingstijden: ma t/m vr 8.30-17.00 uur. Telefonisch aanmelden tussen 9.00-12.00 uur.

Bezoekadres
Bernhardplein 76E
1781 HK Den Helder

E-mailadres
info@meewering.nl

Telefoonnummer
088 007 52 00

RCO De Hoofdzaak - cliëntondersteuning

Bezoekadres
Bernardplein 76C
1781 HK Den Helder

Telefoonnummer
022 368 46 96

Nationale Ombudsman

Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag

Telefoonnummer
0800 33 55 555