Eigen vervoermiddel

Een parkeerkaart voor gehandicapten vraagt u aan bij de gemeente. De kaart staat op naam van de gehandicapte. Er hoeft dus geen kenteken op te staan.

Een parkeerplaats voor gehandicapten vraagt u ook aan bij de gemeente. De parkeerplaats kunt u alleen aanvragen als u al een parkeerkaart voor gehandicapten heeft. De parkeerplaats is gekoppeld aan uw kenteken. Alleen uw voertuig mag hier parkeren.

Kijk op de website van de gemeente voor meer informatie.

Gemeente Den Helder - gehandicaptenparkeerkaart

Telefonisch bereikbaar ma t/m vr 8.30 - 12.00 uur Openingstijden balies Klantcontactcentrum: Alleen open voor dringende zaken op afspraak vanwege coronavirus. \tmaandag, dinsdag en woensdag: 8.30 - 17.00 uur (op afspraak) \tdonderdag: 8.30 - 19.30 uur (op afspraak) \tvrijdag: 8.30 - 12.00 uur (op afspraak)

Bezoekadres
Kerkgracht 1
1782 GJ Den Helder

Telefoonnummer
14 02 23

Gemeente Den Helder - gehandicaptenparkeerplaats

Telefonisch bereikbaar ma t/m vr 8.30-12.00 uur Openingstijden balies Klantcontactcentrum: Alleen open voor dringende zaken op afspraak vanwege coronavirus. \tmaandag, dinsdag en woensdag: 8.30 - 17.00 uur (op afspraak) \tdonderdag: 8.30 - 19.30 uur (op afspraak) \tvrijdag: 8.30 - 12.00 uur (op afspraak)

Bezoekadres
Kerkgracht 1
1782 GJ Den Helder

Telefoonnummer
14 02 23


Kijk of u uw eigen vervoermiddel (zoals een auto of een fiets) kunt aanpassen voordat u iets nieuws koopt. Op de Hulpmiddelenwijzer van Vilans ziet u wat er mogelijk is.

Is het aanpassen van een normaal vervoermiddel niet genoeg? Misschien is een ander vervoermiddel beter voor u. Bijvoorbeeld een scootmobiel, een elektrische fiets of een rolstoelgeschikte auto.

Bent u 75 jaar of ouder en rijdt u auto? Dan moet u bij uw rijbewijsverlenging gekeurd worden. Kijk op de website van het CBR voor meer informatie.

Wilt u weten of u in aanmerking komt voor een vervoermiddel? Neem contact op met de gemeente. Kijk ook op de speciale webpagina voor ondersteuning bij vervoer.

Gemeente Den Helder - ondersteuning bij vervoer

Gemeente Den Helder - Team Wmo

Openingstijden balies Klantcontactcentrum: Alleen open voor dringende zaken op afspraak vanwege coronavirus. \tmaandag, dinsdag en woensdag: 8.30 - 17.00 uur (op afspraak) \tdonderdag: 8.30 - 19.30 uur (op afspraak) \tvrijdag: 8.30 - 12.00 uur (op afspraak) Telefonisch afspraak maken: ma t/m vr 8.30 - 12.00 uur 

Bezoekadres
Kerkgracht 1
1782 GJ Den Helder

Telefoonnummer
14 02 23

CBR - rijbewijskeuring

Telefoonnummer
0900 02 10

Hulpmiddelenwijzer Vilans - vervoer


Vraag hulp aan vrienden, familie of kennissen.

Is er niemand in uw omgeving die u kan helpen? Dan kunt u hulp krijgen van een professionele cliëntondersteuner. De hulp van een cliëntondersteuner is gratis en onafhankelijk.

De cliëntondersteuner helpt u met:

  • uitzoeken wat de juiste zorg of ondersteuning voor u is
  • in contact komen met de juiste organisaties
  • aanvragen van de juiste zorg of ondersteuning
  • de administratie die nodig is voor de zorg of ondersteuning

Is die hulp niet genoeg? Schakel dan een mantelzorgmakelaar in. U vindt een mantelzorgmakelaar op de website van de Beroepsvereniging Mantelzorgmakelaars. Een mantelzorgmakelaar is niet gratis. Misschien vergoedt uw zorgverzekering de kosten. Vraag ernaar bij uw zorgverzekeraar.

Cliëntondersteuning vraagt u aan bij MEE & De Wering, Mantelzorgcentrum en RCO De Hoofdzaak. Kijk op de websites voor meer informatie.

Meer informatie over wat cliëntondersteuning is, vindt u op de websites van Regelhulp en de Nationale ombudsman.

Mantelzorgcentrum

Het Mantelzorgcentrum is het expertisecentrum mantelzorg voor de Kop van Noord-Holland. 

Bezoekadres
Gravin Magdalena van Waardenburglaan 22
1785 JP Den Helder

Telefoonnummer
022 374 70 09

MEE & De Wering - cliëntondersteuning

Klik op Ik zoek hulp. Openingstijden: ma t/m vr 8.30-17.00 uur. Telefonisch aanmelden tussen 9.00-12.00 uur.

Bezoekadres
Bernhardplein 76E
1781 HK Den Helder

E-mailadres
info@meewering.nl

Telefoonnummer
088 007 52 00

RCO De Hoofdzaak - cliëntondersteuning

Bezoekadres
Bernardplein 76C
1781 HK Den Helder

Telefoonnummer
022 368 46 96

Beroepsvereniging Mantelzorgmakelaars (BMZM)

Website
www.bmzm.nl

E-mailadres
info@bmzm.nl

Telefoonnummer
085 21 00 630

Nationale ombudsman - cliëntondersteuning

Regelhulp - cliëntondersteuning


Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:

  • een familielid, mantelzorger of iemand anders uit uw eigen netwerk
  • uw persoonlijk begeleider of ervaringsdeskundige van uw zorgorganisatie, of
  • een onafhankelijk cliëntondersteuner.

Onafhankelijke cliëntondersteuning vindt u bij MEE & De Wering, bij Mantelzorgcentrum en bij RCO De Hoofdzaak. Dit is gratis.

Mantelzorgcentrum

Het Mantelzorgcentrum is het expertisecentrum mantelzorg voor de Kop van Noord-Holland. 

Bezoekadres
Gravin Magdalena van Waardenburglaan 22
1785 JP Den Helder

Telefoonnummer
022 374 70 09

MEE & De Wering - cliëntondersteuning

Klik op Ik zoek hulp. Openingstijden: ma t/m vr 8.30-17.00 uur. Telefonisch aanmelden tussen 9.00-12.00 uur.

Bezoekadres
Bernhardplein 76E
1781 HK Den Helder

E-mailadres
info@meewering.nl

Telefoonnummer
088 007 52 00

RCO De Hoofdzaak - cliëntondersteuning

Bezoekadres
Bernardplein 76C
1781 HK Den Helder

Telefoonnummer
022 368 46 96

Nationale Ombudsman

Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag

Telefoonnummer
0800 33 55 555