Crisis thuis

Neem zo snel mogelijk contact op met uw verhuurder als u de huur niet kunt betalen. Vraag bijvoorbeeld of u later mag betalen of in termijnen. De kans wordt zo kleiner dat uw verhuurder u uit huis zet. Kijk voor meer informatie op de website van het Juridisch Loket.

Heeft u weinig inkomen en dringend juridische hulp nodig? Neem contact op met Sociaal Verhaal.

Kijk op de website van de Belastingdienst of u voor huurtoeslag in aanmerking komt. Of maak een afspraak met het Bureau Schuldhulpverlening van de gemeente.

Moet u toch uw huis uit? Vraag aan familie of vrienden of u bij hen terecht kunt. Dan kan crisisopvang een (tijdelijke) oplossing zijn. Daar krijgt u ook hulp om uit uw crisissituatie te komen. Neem contact op met dnoDoen.

dnoDoen - Den Helder

dnoDoen biedt hulp aan mensen in Noord-Holland. In Den Helder heeft dnoDoen 3 locaties. Crisis? Bel 0900 736 60 00

Website
www.dnodoen.nl

Telefoonnummer
022 361 89 15

Gemeente Den Helder - schuldhulpverlening

Openingstijden balies Klantcontactcentrum: Alleen open voor dringende zaken op afspraak vanwege coronavirus. \tmaandag, dinsdag en woensdag: 8.30 - 17.00 uur (op afspraak) \tdonderdag: 8.30 - 19.30 uur (op afspraak) \tvrijdag: 8.30 - 12.00 uur (op afspraak) Telefonisch afspraak maken: ma t/m vrij van 8.30 tot 17.00 uur.

Bezoekadres
Kerkgracht 1
1782 GJ Den Helder

Telefoonnummer
14 0223

Juridisch Loket - Alkmaar

Inloopspreekuur: \tmaandag 9.00 - 11.00 uur \tdinsdag 14.00 - 16.00 uur \twoensdag 9.00 - 11.00 uur

Postadres
Noorderkade 116

Belastingdienst - huurtoeslag

Telefoonnummer
0800 05 43

Juridisch loket - huurachterstand

Sociaal Verhaal - rechtshulp door vrijwilligers

Telefonisch bereikbaar ma t/m vr van 9.00 uur - 17.00 uur


Neem contact op met het A-team. Zij bieden hulp bij huiselijk geweld.

dnoDoen biedt begeleiding en opvang als u niet meer thuis kunt wonen of dakloos bent. 

Bel naar Veilig Thuis. Zij zorgen ervoor dat u opgevangen wordt als het nodig is. Dat kan ook op een geheime plek zijn. Uw kinderen mogen ook mee.

In 6 steden in Nederland is er opvang voor mannen. Meer informatie vindt u op de website Mannenmishandeling.

Uw huisdier kan ook opgevangen worden. Kijk op de website van Mendoo.

U kunt ook eerst naar uw huisarts of een maatschappelijk werker van MEE & De Wering.


Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:

  • een familielid, mantelzorger of iemand anders uit uw eigen netwerk
  • uw persoonlijk begeleider of ervaringsdeskundige van uw zorgorganisatie, of
  • een onafhankelijk cliëntondersteuner.

Onafhankelijke cliëntondersteuning vindt u bij MEE & De Wering, bij Mantelzorgcentrum en bij RCO De Hoofdzaak. Dit is gratis.

Mantelzorgcentrum

Het Mantelzorgcentrum is het expertisecentrum mantelzorg voor de Kop van Noord-Holland. 

Bezoekadres
Gravin Magdalena van Waardenburglaan 22
1785 JP Den Helder

Telefoonnummer
022 374 70 09

MEE & De Wering - cliëntondersteuning

Klik op Ik zoek hulp. Openingstijden: ma t/m vr 8.30-17.00 uur. Telefonisch aanmelden tussen 9.00-12.00 uur.

Bezoekadres
Bernhardplein 76E
1781 HK Den Helder

E-mailadres
info@meewering.nl

Telefoonnummer
088 007 52 00

RCO De Hoofdzaak - cliëntondersteuning

Bezoekadres
Bernardplein 76C
1781 HK Den Helder

Telefoonnummer
022 368 46 96

Nationale Ombudsman

Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag

Telefoonnummer
0800 33 55 555