Ook met een laag inkomen kunt u lid worden van de bibliotheek of meedoen aan culturele activiteiten. Misschien is dit voor u gratis. Of u krijgt korting. Vraag de gemeente wat mogelijk is.
U kunt ook individuele inkomenstoeslag aanvragen. Dit is geld van de gemeente voor mensen die langere tijd een laag inkomen hebben. U bepaalt zelf waar u het geld aan uitgeeft. Kijk op de website van de gemeente voor de voorwaarden.
Wilt u beter leren omgaan met geld? Voor tips om te besparen op uw boodschappen, telefoonkosten, energie en auto kijkt u op de websites van het Nibud.
Openingstijden balies Klantcontactcentrum:
Alleen open voor dringende zaken op afspraak vanwege coronavirus.
Bezoekadres
Kerkgracht 1
1782 GJ Den Helder
Website
www.denhelder.nl
Telefoonnummer
14 02 23
Openingstijden balies Klantcontactcentrum:
Alleen open voor dringende zaken op afspraak vanwege coronavirus.
Telefonisch afspraak maken: ma t/m vr 8.30 - 12.00 uur
Bezoekadres
Kerkgracht 1
1782 GJ Den Helder
Telefoonnummer
14 02 23
Telefonisch bereikbaar: ma t/m vr 9.00 - 13.00 uur.
Postadres
Postbus 19250
3501 DG Utrecht
Website
www.nibud.nl
Telefoonnummer
030 239 13 50
Het is mogelijk om extra geld te krijgen voor uw kind. Bijvoorbeeld om uw kind te laten sporten. Maar ook voor een fiets of computer.
Misschien komt u in aanmerking voor een bijdrage van het Jeugdfonds Sport Den Helder. Verpleegkundigen van de GGD kunnen helpen bij de aanvraag.
Vraag bij de gemeente een kindpakket aan. Hiermee kunt u spullen voor uw kind kopen. Op de website vindt u meer informatie over de voorwaarden en het aanvragen.
Humanitas, Y Camps en Stichting Heppie organiseren kindervakantieweken. Dit doen ze speciaal voor kinderen die om financiële redenen niet op vakantie kunnen.
Website
www.denhelder.nl/kindpakket
Locatie: Gezondheidscentrum
Telefonisch bereikbaar: ma t/m vr 8.30-17.00 uur
Bezoekadres
Bernhardplein 76F
1781 HK Den Helder
E-mailadres
info@ggdhollandsnoorden.nl
Telefoonnummer
088 010 05 00
Telefonisch bereikbaar: ma t/m vr 9.00 - 17.00 uur
Aanvragen alleen door een intermediair via www.allekinderendoenmee.nl.
Bezoekadres
Drs. F. Bijlweg 45
1784 MC Den Helder
E-mailadres
denhelder@jeugdfondssport.nl
Telefoonnummer
022 368 47 26
Vraag hulp aan vrienden, familie of kennissen.
Is er niemand in uw omgeving die u kan helpen? Dan kunt u hulp krijgen van een professionele cliëntondersteuner. De hulp van een cliëntondersteuner is gratis en onafhankelijk.
De cliëntondersteuner helpt u met:
Is die hulp niet genoeg? Schakel dan een mantelzorgmakelaar in. U vindt een mantelzorgmakelaar op de website van de Beroepsvereniging Mantelzorgmakelaars. Een mantelzorgmakelaar is niet gratis. Misschien vergoedt uw zorgverzekering de kosten. Vraag ernaar bij uw zorgverzekeraar.
Cliëntondersteuning vraagt u aan bij MEE & De Wering, Mantelzorgcentrum en RCO De Hoofdzaak. Kijk op de websites voor meer informatie.
Meer informatie over wat cliëntondersteuning is, vindt u op de websites van Regelhulp en de Nationale ombudsman.
Het Mantelzorgcentrum is het expertisecentrum mantelzorg voor de Kop van Noord-Holland.
Bezoekadres
Gravin Magdalena van Waardenburglaan 22
1785 JP Den Helder
Website
www.mantelzorgcentrum.nl
E-mailadres
info@mantelzorgcentrum.nl
Telefoonnummer
022 374 70 09
Klik op Ik zoek hulp.
Openingstijden: ma t/m vr 8.30-17.00 uur. Telefonisch aanmelden tussen 9.00-12.00 uur.
Bezoekadres
Bernhardplein 76E
1781 HK Den Helder
Website
www.meewering.nl
E-mailadres
info@meewering.nl
Telefoonnummer
088 007 52 00
Bezoekadres
Bernardplein 76C
1781 HK Den Helder
E-mailadres
clientondersteuning-kop@rcodehoofdzaak.org
Telefoonnummer
022 368 46 96
Website
www.bmzm.nl
E-mailadres
info@bmzm.nl
Telefoonnummer
085 21 00 630
U maakt bezwaar als u het niet eens bent met een besluit van bijvoorbeeld:
Een besluit kan gaan over zorg die u heeft aangevraagd of over geld. Een besluit ontvangt u altijd in een brief. In de brief staat ook hoe u bezwaar maakt. Of kijk op de website van de organisatie.
Zorg ervoor dat u op tijd bezwaar maakt. In de brief met het besluit staat hoeveel tijd u heeft om bezwaar te maken.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat het beste is voor u.
Of vraag rechtshulp aan het Juridisch Loket. Kijk op de website voor voorbeeldbrieven of neem contact op.
Kijk voor meer informatie ook op de website van de Nationale Ombudsman.
Inloopspreekuur:
Postadres
Noorderkade 116
Website
www.juridischloket.nl/alkmaar
Telefoonnummer
0900 80 20 (€ 0,25 per minuut)
Gratis persoonlijk advies voor iedereen met een laag inkomen.
Website
www.juridischloket.nl
Telefoonnummer
0800 80 20 (gratis)
Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag
Website
www.nationaleombudsman.nl
Telefoonnummer
0800 33 55 555
Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.
Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.
Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:
Onafhankelijke cliëntondersteuning vindt u bij MEE & De Wering, bij Mantelzorgcentrum en bij RCO De Hoofdzaak. Dit is gratis.
Het Mantelzorgcentrum is het expertisecentrum mantelzorg voor de Kop van Noord-Holland.
Bezoekadres
Gravin Magdalena van Waardenburglaan 22
1785 JP Den Helder
Website
www.mantelzorgcentrum.nl
E-mailadres
info@mantelzorgcentrum.nl
Telefoonnummer
022 374 70 09
Klik op Ik zoek hulp.
Openingstijden: ma t/m vr 8.30-17.00 uur. Telefonisch aanmelden tussen 9.00-12.00 uur.
Bezoekadres
Bernhardplein 76E
1781 HK Den Helder
Website
www.meewering.nl
E-mailadres
info@meewering.nl
Telefoonnummer
088 007 52 00
Bezoekadres
Bernardplein 76C
1781 HK Den Helder
E-mailadres
clientondersteuning-kop@rcodehoofdzaak.org
Telefoonnummer
022 368 46 96
Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag
Website
www.nationaleombudsman.nl
Telefoonnummer
0800 33 55 555