Belasting

U kunt bij verschillende mensen terecht voor hulp bij uw aangifte:

  • Bel de Belastingtelefoon. Houd uw Burgerservicenummer bij de hand. U legt uit wat er aan de hand is en u krijgt direct advies. Zo nodig krijgt u een afspraak. U krijgt dan een brief over de tijd, plaats en datum wanneer u wordt verwacht. In de checklist voor hulp bij aangifte staat welke gegevens u mee moet nemen naar uw afspraak.
  • Vraag hulp aan vrienden, familie of kennissen.
  • Vraag hulp van een vrijwilliger.

Vrijwilligers vindt u bij Humanitas Thuisadministratie. Of vraag hulp bij de Informatiewinkel in MFC 't Wijkhuis of MFC De Boerderij. 

U kunt ook terecht bij MEE & De Wering voor ondersteuning en advies. Kijk op de website.

Bent u lid van ouderenbond PCOB of KBO? Ook daar vindt u hulp en advies.

Humanitas Thuisadministratie - Kop van Noord-Holland

Bezoekadres
Bernardplein 76H
1781 HK Den Helder

E-mailadres
ta.kopnh@humanitas.nl

Telefoonnummer
06 35 12 25 40

KBO - Den Helder

Telefoonnummer
022 363 02 65

MEE & De Wering - Regelgeving & Geldzaken

Telefonisch bereikbaar: ma t/m vr 8.30-17.00 uur.

Bezoekadres
Bernhardplein 76E
1781 HK Den Helder

E-mailadres
info@meewering.nl

Telefoonnummer
088 007 52 00

MFC 't Wijkhuis - informatiewinkel

Maatschappelijke hulpverlening telefonisch bereikbaar: ma t/m vr 9.00 - 11.00 uur; Inloopspreekuur sociaal-juridische hulpverlening:  dinsdag 9.00 - 11.00 uur; Sociaal juridische hulpverlening op afspraak: maandag en woensdag 10.00 - 12.00 uur.

Bezoekadres
Texelstroomlaan 5
1784 EA Den Helder

E-mailadres
info@meewering.nl

Telefoonnummer
088 007 52 00

MFC De Boerderij - De Informatiewinkel

Buurtontmoetingspunt in boerderij De Schooten op vrijdagochtend 9.00 - 12.00 uur

Bezoekadres
Gravin M. van Waardenburglaan 22
1785 JP Den Helder

E-mailadres
info@meewering.nl

Telefoonnummer
088 00 75 000

PCOB - Den Helder

Op de website vindt u contactgegevens, ledenservice en activiteiten.

Belastingdienst - belastingtelefoon

Telefoonnummer
0800 05 43 (gratis)

Belastingdienst - checklist voor hulp bij aangifte


Ga langs bij het belastingkantoor. Bel de Belastingtelefoon voor het maken van een afspraak. Vraag ook wat u naar de afspraak mee moet nemen.

Of neem contact op met MEE & De Wering. Zij weten alles van wetten en regels. Hun hulp is gratis. Bel op en maak een afspraak voor het spreekuur bij u in de wijk. Er is ook een telefonisch spreekuur en een inloopspreekuur.

MEE & De Wering - Regelgeving & Geldzaken

Telefonisch bereikbaar: ma t/m vr 8.30-17.00 uur.

Bezoekadres
Bernhardplein 76E
1781 HK Den Helder

E-mailadres
info@meewering.nl

Telefoonnummer
088 007 52 00

Belastingdienst - belastingtelefoon

Telefoonnummer
0800 05 43 (gratis)


De gemeente kan de belasting voor afvalstoffen kwijtschelden. U hoeft dan niet te betalen. U kunt kwijtschelding aanvragen als u een laag inkomen heeft en geen spaargeld. Kijk op de website van Concensus voor meer informatie.

Moet u wel betalen? U kunt dit ook in delen doen. Lukt dit niet? Dan kunt u misschien een andere afspraak maken met de gemeente over de betaling. Dit heet een betalingsregeling.

Concensus Den Helder - kwijtschelding gemeentebelastingen

Gemeente Den Helder - gemeentebelastingen

Telefonisch bereikbaar ma t/m vr 8.30 - 12.00 uur Openingstijden balies Klantcontactcentrum: Alleen open voor dringende zaken op afspraak vanwege coronavirus. \tmaandag, dinsdag en woensdag: 8.30 - 17.00 uur (op afspraak) \tdonderdag: 8.30 - 19.30 uur (op afspraak) \tvrijdag: 8.30 - 12.00 uur (op afspraak)

Bezoekadres
Kerkgracht 1
1782 GJ Den Helder

Telefoonnummer
14 02 23


Heeft u post gekregen van bijvoorbeeld de gemeente of Belastingdienst? En begrijpt u niet wat er in de brief staat?

Vraag hulp aan familie of vrienden. Lukt dat niet? Neem dan contact op met maatschappelijk werk van MEE & De Wering. 
U kunt ook langsgaan bij de Informatiewinkel in MFC 't Wijkhuis of MFC De Boerderij. De Formulierenbrigade helpt u met uw aanvraag.

MEE & De Wering - contactinformatie

Telefonisch bereikbaar: ma t/m vr 9.00 - 17.00 uur. Telefonisch afspraak maken tussen 9.00-12.00 uur.

Bezoekadres
Bernhardplein 76E
1781 HK Den Helder

E-mailadres
info@meewering.nl

Telefoonnummer
088 00 75 200

MFC 't Wijkhuis - informatiewinkel

Maatschappelijke hulpverlening telefonisch bereikbaar: ma t/m vr 9.00 - 11.00 uur; Inloopspreekuur sociaal-juridische hulpverlening:  dinsdag 9.00 - 11.00 uur; Sociaal juridische hulpverlening op afspraak: maandag en woensdag 10.00 - 12.00 uur.

Bezoekadres
Texelstroomlaan 5
1784 EA Den Helder

E-mailadres
info@meewering.nl

Telefoonnummer
088 007 52 00

MFC De Boerderij - De Informatiewinkel

Buurtontmoetingspunt in boerderij De Schooten op vrijdagochtend 9.00 - 12.00 uur

Bezoekadres
Gravin M. van Waardenburglaan 22
1785 JP Den Helder

E-mailadres
info@meewering.nl

Telefoonnummer
088 00 75 000


U maakt bezwaar als u het niet eens bent met een besluit van bijvoorbeeld:

  • gemeente
  • Rijksoverheid
  • UWV
  • Sociale Verzekeringsbank
  • schuldhulpverlener

Een besluit kan gaan over zorg die u heeft aangevraagd of over geld. Een besluit ontvangt u altijd in een brief. In de brief staat ook hoe u bezwaar maakt. Of kijk op de website van de organisatie.

Zorg ervoor dat u op tijd bezwaar maakt. In de brief met het besluit staat hoeveel tijd u heeft om bezwaar te maken.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat het beste is voor u.

Of vraag rechtshulp aan het Juridisch Loket. Kijk op de website voor voorbeeldbrieven of neem contact op.

Kijk voor meer informatie ook op de website van de Nationale Ombudsman.

Juridisch Loket - Alkmaar

Inloopspreekuur: \tmaandag 9.00 - 11.00 uur \tdinsdag 14.00 - 16.00 uur \twoensdag 9.00 - 11.00 uur

Postadres
Noorderkade 116

Juridisch Loket

Nationale Ombudsman

Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag

Telefoonnummer
0800 33 55 555


Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:

  • een familielid, mantelzorger of iemand anders uit uw eigen netwerk
  • uw persoonlijk begeleider of ervaringsdeskundige van uw zorgorganisatie, of
  • een onafhankelijk cliëntondersteuner.

Onafhankelijke cliëntondersteuning vindt u bij MEE & De Wering, bij Mantelzorgcentrum en bij RCO De Hoofdzaak. Dit is gratis.

Mantelzorgcentrum

Het Mantelzorgcentrum is het expertisecentrum mantelzorg voor de Kop van Noord-Holland. 

Bezoekadres
Gravin Magdalena van Waardenburglaan 22
1785 JP Den Helder

Telefoonnummer
022 374 70 09

MEE & De Wering - cliëntondersteuning

Klik op Ik zoek hulp. Openingstijden: ma t/m vr 8.30-17.00 uur. Telefonisch aanmelden tussen 9.00-12.00 uur.

Bezoekadres
Bernhardplein 76E
1781 HK Den Helder

E-mailadres
info@meewering.nl

Telefoonnummer
088 007 52 00

RCO De Hoofdzaak - cliëntondersteuning

Bezoekadres
Bernardplein 76C
1781 HK Den Helder

Telefoonnummer
022 368 46 96

Nationale Ombudsman

Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag

Telefoonnummer
0800 33 55 555