Neem zo snel mogelijk contact op met uw verhuurder als u de huur niet kunt betalen. Vraag bijvoorbeeld of u later mag betalen of in termijnen. De kans wordt zo kleiner dat uw verhuurder u uit huis zet. Kijk voor meer informatie op de website van het Juridisch Loket.
Heeft u weinig inkomen en dringend juridische hulp nodig? Neem contact op met Sociaal Verhaal.
Kijk op de website van de Belastingdienst of u voor huurtoeslag in aanmerking komt. Of maak een afspraak met het Bureau Schuldhulpverlening van de gemeente.
Moet u toch uw huis uit? Vraag aan familie of vrienden of u bij hen terecht kunt. Dan kan crisisopvang een (tijdelijke) oplossing zijn. Daar krijgt u ook hulp om uit uw crisissituatie te komen. Neem contact op met dnoDoen.
Inloopspreekuur:
dnoDoen biedt hulp aan mensen in Noord-Holland. In Den Helder heeft dnoDoen 3 locaties. Crisis? Bel 0900 736 60 00
Openingstijden balies Klantcontactcentrum:
Alleen open voor dringende zaken op afspraak vanwege coronavirus.
Telefonisch afspraak maken: ma t/m vrij van 8.30 tot 17.00 uur.
Telefonisch bereikbaar ma t/m vr van 9.00 uur - 17.00 uur
Neem contact op met het A-team. Zij bieden hulp bij huiselijk geweld.
dnoDoen biedt begeleiding en opvang als u niet meer thuis kunt wonen of dakloos bent.
Bel naar Veilig Thuis. Zij zorgen ervoor dat u opgevangen wordt als het nodig is. Dat kan ook op een geheime plek zijn. Uw kinderen mogen ook mee.
In 6 steden in Nederland is er opvang voor mannen. Meer informatie vindt u op de website Mannenmishandeling.
Uw huisdier kan ook opgevangen worden. Kijk op de website van Mendoo.
U kunt ook eerst naar uw huisarts of een maatschappelijk werker van MEE & De Wering.
dnoDoen biedt hulp aan mensen in Noord-Holland. In Den Helder heeft dnoDoen 3 locaties. Crisis? Bel 0900 736 60 00
Telefonisch bereikbaar ma t/m vr van 9.00 - 17.00 uur
Telefonisch bereikbaar: ma t/m vr 9.00 - 17.00 uur.
Telefonisch afspraak maken tussen 9.00-12.00 uur.
Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.
Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.
Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:
Onafhankelijke cliëntondersteuning vindt u bij MEE & De Wering, bij Mantelzorgcentrum en bij RCO De Hoofdzaak. Dit is gratis.
Het Mantelzorgcentrum is het expertisecentrum mantelzorg voor de Kop van Noord-Holland.
Klik op Ik zoek hulp.
Openingstijden: ma t/m vr 8.30-17.00 uur. Telefonisch aanmelden tussen 9.00-12.00 uur.